Alla inlägg under november 2010

Av Marie - 4 november 2010 14:21


Torsdag redan idag, snart helg! =)

Underbart med helg då min lilla familj är helt samlade, eventuellt så tänkte jag och Mattias åka till stan med barnen på lördag. Andreas har ju tjatat om att han vill åka tunnelbana haha, så det ska han ju få. Tänk vad lite det behövs ibland för att göra sina barn jätte glada.

 

Tiden går riktigt fort, julen närmar sig hihi!

 

Jag beställde lite kläder igår, hittade en jätte fin klänning som jag ska ha antingen på julafton eller nyårafton har inte bestömt mig än, och sen en skit snygg svart/grå poloklänning! Åh vad jag längtar tills jag får hem den. Dom som känner mig vet att jag är väldigt svag för stickat, och speciellt för lite längre polotröjer med stora mysiga kragar! Har en sån polotröja i nästan alla färger tror jag. =) Jag bara älskar dom!

Så det paketet är väldigt efterlängtat.

 

Vad har hänt idag då.. hmm inte mycket. Gick till Munken imorse och tog en fika med mamma och barnen, mysigt.

Det är fint väder ute, men usch det blåser lite kallt emellanåt.

 

 

 

 

Av Marie - 2 november 2010 12:16


Trött och seg är 2 bra ord som beskriver mig idag..

William vaknade halv 5.... usch säger jag bara! Idag blev det t.o.m upp före tuppen. Men jag hade lite tur imorse också, han somnade om efter ett tag. =)

Skönt så då fick jag också somna om en stund.


Va och klippte mig igår kväll, blev nöjd. Så skönt att få håret igenom klippt. Och så har jag beställt tid för slingning! =)

Ska slinga håret nästa onsdag, längtar dit.

Jag brukar ju ha mörkbruna slingor tillsammans med blekta slingor i hela håret, men den här gången ska jag våga mig på blekta slingor och svarta! Kommer säkert bli skitsnyggt, hoppas jag iaf .

Hann inte äta innan jag skulle åka och klippa mig så jag var bra hungrig när jag kom hem, så då var det bara käka lite, göra iordning barnen för natten och sen hade jag önskat att jag fick slänga mig i soffan. Men icke, då skulle jag klippa Mattias som jag hade lovat... Men det gick bra, blev snyggt  fast jag var trött.


Nu vaknade William så nu ska vi äta lite lunch, sen gå ut så man kanske blir lite piggare haha. Men vädret är inte allför lockande kan jag säga.. mulet och trist..

Menmen..


Förresten nu är det mindre än 1 månad kvar tills 1 advent!! Åh längtar massor!

Älskar julen, så otroligt mysig högtid!



Av Marie - 1 november 2010 15:46

 

Den här morgonen började bra.. William vaknade kl 5, mindre kul kan jag säga och inte ville han somna om heller. Så det var bara att göra iordning en flaska välling, byta blöja och sen hoppas på att han skulle somna om en stund!

Och det gjorde han till slut..

Usch vad jag inte gillar tidsomställningar när man har små barn... det tar ju någon dag innan dom kommer tillbaka till sin sömn rytm igen.. =/

Men det gick bra, fick ju sova en stund till sen iaf. =)

 

Idag har jag varit hemma med barnen, har hunnit med att städa och fixa lite. Mellan alla matstunder, blöjbyten, lek och bus stunder haha, Så nu är jag nöjd! ;D

 

Båda grabbarna är på golvet och härjar nu, William är inte still en sekund.

 Han får man springa och jaga haha, det går fort fram över golven. =)

Men det är så mysigt, så fort jag sätter mig på filten så ska han upp och klättra, och ivrig blir han. Och hans ögon bara lyser bus! Så underbart!

 

Om 2 timmar ska jag iväg och klippa mig, skönt! Finns nästan inget skönare än när någon tvättar ens hår. Jaja jag vet jag är lite knäpp, men jag gillar det skarpt! Och efter det så ska jag beställa tid för slingning igen och det ska bli kanon skönt! Jag saknar mitt fina hår när det är slingat... har inte slingat håret sen dec 07, så nu börjar det bli dax! =)

Anledningen till varför jag inte slingar mig samtidigt som jag klipper mig är att min frisör inte färgar och sånt längre.. =/

Jätte tråkigt, för hon var grymt duktigt!

 

Ska klippa älsklingen ikväll också, han börjar bli långhårig nu. =P

 

Och nu är det bara 1 månad kvar tills första advent! Härligt, längtar massor! =)

Nej nu får det nog räcka för idag..

 

 

Av Marie - 1 november 2010 10:36

Vilken underbar helg det har varit.

Och fort har den gått!

 I lördags så hade vi kalas för Andreas som fyllde 3 år den 25 oktober. Den tiden har verkligen gått fort.

Men det blev ett lyckat kalas, vi bor ju i en 3:a men ändå så blir det trångt när man ska ha kalas... det finns så många fler som vi ville bjuda men fasen det fanns ingen plats.. hoppas det blir bättre nästa år!

Men Andreas var glad över alla paket han fick, han fick ju flera paket av oss i familjen samma dag han fyllde år men eftersom det var hans kalas i lördags så fick han fler paket av oss då såklart.

 

>Andreas Du är så fin<

     

    


Här kommer en bild på mitt mästerverk haha! =)

  


Jag bakade tårtan i år också med en massa gott. Det var jordgubbar, hackad sötmandel, marsipan, grädde och annat gott emellan.

Men tror ni min son åt? Nej som vanligt inte. Alla andra äter och tyckte den var jätte god. Men min son ville inte ha!

Men jag är, måste jag säga väldigt glad att Andreas inte är mycket för sötsaker. Han äter inte tårta, kakor, dricker absolut inte läsk, vill knappt ha saft. Bara vatten eller mjölk vill han ha.

Men däremot så älskar han kanelbullar. =)

Så det var ju ett måste på kalaset.


30 års fest!

 

Senare på lördags kvällen så skulle vi åka hem till Kamilla som hade 30 års fest!

Det var väldigt mysigt, med väldigt god mat!

Tack igen gumman!

 

Sen på söndagen var det dax igen för barnkalas! =)

Då var det hem till Kamilla och Magnus, för att fira deras son Noel som fyllt 3 år! Lilla gubben som sagt tiden går så fort.

Jag och Kamilla låg ju inne på förlossningen samtidigt, så Andreas och Noel har följts åt. Det kommer man ihåg som inte alls såå länge sen, men 3 år har gått sen dess!

Men iaf, kalaset var väldigt trevligt! Kamilla, duktig som hon är hade gjort en pippi tårta som blev både fin och god!

Det var full fart på barnen dom både lekte och röjde haha. Men det är ju så det ska va! Sen när vi skulle åka så fick barnen fiska (fiskdamm) Barnen fick små söta godis påsar med lite gott innehåll i så dom blev ju jätte glada.

 

Som sagt en toppen helg har vi haft! Fullspeckad, men toppen! =)

 

Övrigt då...

 

Det gäller att man tar vara på tiden med sina barn!

När jag fick Andreas så sa folk att ta vara på tiden för det går sååå fort.

Och likaså när jag fick William.

Jaja visst det skulle man göra, men då tänkte jag ju att han är ju nyfödd det dröjer lääänge innan han blir 1 år.

Jo tjena!!

Nu har Andreas redan fyllt 3 år!

Och William blir snart 9 månader!

Och jag vet inte vart tiden tagit vägen!

Så alla som har barn som läser min blogg, ta verkligen  vara på tiden, för den går väldigt fort!!

Ovido - Quiz & Flashcards