Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Lite av veckan och sista dagen på året! ;D

Av Marie - 31 december 2010 08:17


Först lite av veckan som gått..

Vi har haft en mysig vecka men Mattias har tyvärr jobbat, lite tråkigt men men. Jag har bara tagit det lugnt med mina killar, har varit ute en del så att Andreas fått klättra och busa i snön. Försöker och har försökt jätte länge med att få tag i en snowracer... men dom har varit slut sen länge tillbaka och hos själva STIGA också... Fan också att det ska vara så svårt att få tag i en sådan. Och det är bara en STIGA jag vill ha till Andreas också. Men jag har sökt överallt och på alla internet butiker, men slut slut slut.. och mamma har försökt att ringa runt och jaga en också.

Så det är lite skit att man inte kan hitta en sådan till Andreas, men dom får väl göra fler av dom.

Och dom kommer förhoppningsvis att finnas i butik snart igen, håller tummarna för det!

 

Sen så är alla raketer och smällare inhandlade och det gick ju som vanligt på XX antal kronor. =) Men som alltid så kommer det bli grymt fint, det känns som att vi har haft typ bäst varje år och mest hihi.

Det är bara nyårsafton 1 gång om året och då ska det firas riktigt ordentligt!

I år så ska vi fira nyår hemma hos Mattias och Ida i år och det ska bli super mysigt. Hela stora familjen ska dit. Vi ska äta 3 rätters middag, dricka gott, mysa med barnen och smälla av en jäkla massa smällare/rakter. =)

 

Och all den goda maten mm är också inhandlade och drickat står på kylning. =) Så nu är det snart bara att göra sig iordning och åka till dom. Ska ha min fina klänning som jag köpte för ett tag sen. Det kommer nog bli snyggt, synd bara att man inte är solbränd haha då hade det sett lite bättre ut. Hatar att vara blek, vill vara solbränd och fin. Men vill ha äkta sol och snart snart inom kort så kommer man bli grymt solbränd. =P Men hade velat vara det nu när jag ska ha min fina klänning.. men men det får gå ändå såklart! ;D

 

Sen lite senare ikväll när det börjar skymma så ska vi åka till kyrkogården för att tända lite ljus som vi alltid gör...

Hos min kära Morfar och Mormor, samt gå till minneslunden och tända ljus för kära svärmor och farmor...

 

Lite övrigt då....

 

Igår kväll så kopplade jag in mitt efterlängtade Wii!! Och fan vad svårt det är att sluta spela när man väl börjat haha. kLockan blev ju en hel del, jag stängde väl av vid halv 1 tiden och somnade strax efter halv 2. Men det var skit kul att spela igen, det var ju ett tag sen.

 

Till slut...

 

Jag önskar er alla ett Gott avslut på det här året och ett Gott Nytt År 2011! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 24 februari 2011 12:52

  Nu måste jag skriva av mig lite igen.... Är en aning förbannad och irriterad kan man säga! Jag har en stor önskan just nu och det är att jag önskar och hoppas innerligt att Gotlandsfärjan som går ikväll vid 21 tiden, blir ståendes kvar i ha...

Av Marie - 24 februari 2011 09:15

  Mysigt besök   Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här.. Så nu blir det ännu ett blandat inlägg. Förra torsdagen så kom Mattias pappa upp till oss, jätte mysigt! Han skulle bo hos oss ända till söndag. Under dom dagarna som han var...

Av Marie - 13 februari 2011 19:25

  Söndag kväll... Även den här helgen försvann fort! Fint väder har det varit idag iaf och temperaturen har legat på flera minus. Men det har inte snöat eller blåst idag och det är jag tacksam för. Börjar bli väldigt trött på all snö nu. Det så...

Av Marie - 12 februari 2011 19:11

  Den här dagen bjöd på lite shopping i Nacka Forum, tillsammans med William, Mor, Far och Magnus. Det var väldigt trevligt! Jag hade nämligen fått order av Mattias att inte vara hemma idag för att han ville vara hemma själv och städa! Så jag...

Av Marie - 11 februari 2011 20:56

  Den här dagen gick fort och vips så blev det kväller. Och det har snöat till och från hela dagen... usch! Tycker verkligen att det räcker med snö nu. Det är hur mycket snö som helst... Tycker att den här snön kunde komma om 2.5 vecka istället hih...

Ovido - Quiz & Flashcards