Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Shopping - Ny bikini - Längtan -Tandläkaren - Ilska - mm

Av Marie - 4 februari 2011 10:17

 

Nu var det läänge sen man skrev här...skärpning på mig haha!

Och mycket kul har hänt sen sist, men allt det kan jag inte skriva om nu för då blir jag sittandes här ett tag. ;D

Så jag får ta lite av det iaf.


Jag börjar med shopping!

I lördags så åkte jag, mamma, Sväggan och hennes mamma Ingela in till stan. Vi skulle leta bikinisar till den kommande resan. Vi skulle in på en butik som heter Details, för där ska dom tydligen ha bra utbud på underkläder och bikinisar. Men dom butikerna var lite av en besvikelse tyvärr...

Dom hade knappt några bikinisar alls, det var mest underkläder.

Men vi gav oss inte, vi åkte vidare till Åhlens city för där tänkte vi att dom kunde ha ett bra utbud av bikinisar. Men det var också en ren besvikelse. Dom hade såå dåligt utbud av det.

Så vi fick åka hem utan bikinisar, men en mysig dag blev det ändå med trevligt sällskap och god lunch med ett glas vin till.


Sen när jag kom hem så var det bara att packa och hämta grabbarna. För vi skulle hem till min bror och Svägerska. Vi hade en super mysig kväll och Malin, Andreas och deras son Albin var också med. =)

Vi spelade wii, drack lite och hade det allmänt super.


I tisdags så var det shopping dax igen. Jag, Sväggan och Jennie åkte till Nacka för lite shopping. Vi skulle åter försöka leta efter bikinisar.

Vi gick runt i några butiker och sen var det lucnh dax både för oss och barnen. Så vi åt lunch på vårat vanliga ställe, Il Piatto såklart. ;D

Men Jennie stumpan mådde helt plötsligt inte så bra så hon åkte hem igen..

Men jag och Sväggan fortsatte vår shopping.

Till slut så fick vi tag på snygga bikinisar inne på New Yorker.


  


Här har vi min! Färgen är, ja vad ska man säga. En blanding av neon orange och aprikos. Skit läcker är den iaf och den kommer nog bli snygg på sen när man är brun.


Sen fick jag tag på en jätte söt liten väska till William som han kan ha på planet med lite egna leksaker i. Kunde inte låta bli den.


  


Tycker den är så fin.


Och tidigare när jag har varit inne och shoppat lite med mamma så fick Andreas en såå fin resväska med Cars motiv på. Super fin, har tyvärr ingen bild på den. Men den ska han få dra själv och ha lite leksaker och vad han vill i.


Sen fick jag även tag på lite andra saker också. =)


Nu är längtan stor kan jag säga, resan närmar sig med stormsteg! =)

(26 dagar kvar!)

Det ska bli såå skönt att få komma bort, till sol, värme, bad. Och bli bortskämd med att få all mat lagad, slippa bädda sängen mm. Åh det är lite lyx haha!

Att få slippa alla måsten i sin vardag för ett bra tag.


Tandläkarbesök i Onsdags......

Inte direkt mitt favoritställe att gå till.. även fast jag knappt har haft några hål så tycker jag bara att själva situationen är obehaglig..

Men det gick bra ändå fast jag inte varit där på något år.


Efter mig så var det dax för Andreas första besök hos tandläkaren!

Han skulle igentligen ha varit där redan i november förra året men var sjuk då. Och nuförst blev det av.

Han var super duktigt, min fina kille!

Fick välja en tandborste och ett klistermärke också för att han var så duktig!


Sen när jag ändå sitter och skriver så kan jag lika gärna avreagera mig lite också.

Det finns en *PIP* person som jag verkligen hatar!! Jag avskyr den personen som pesten! Den personen gör precis ALLT för att på något sätt finnas kvar i ...... liv! Med hjälp av ...... . Tack vare den personen så är kontakten mellan .... inte densamma och det kommer den aldrig att bli så länge en viss person finns med.

Jag lider väldigt mycket med en person som blir drabbad pga den andra personen...

Förjävligt säger jag bara!

Så det var skönt att skriva av sig lite!


Lite övrigt då...


Just nu i skrivande stund så TOK snöar det.... SUCK!

Vi som har haft plusgrader i flera dagar så mycket snö har försvunnit och så ser man idag att flingorna bara vräker ner... aja det är väl bara att stå ut. Det är ju ett tag kvar till våren än....


 
 
Sväggan

Sväggan

4 februari 2011 11:06

ÄNTLIGEN säger jag!
Det var hundra år sen du skrev nåt ju. HIHI
Bikinin är sjukt läcker!! Helt galet vad fint den satt på dig, och du passar i färgen dessutom!

Nu har jag hittat ett sätt att koppla min blogg till facebook oxå, tur det, vill ju inte byta blogg bara sådär! :)

Vi ses sen!
Puss och kram

http://wiberg.blogg.se

 
Ingen bild

gotland:D

4 februari 2011 12:13

men gumman då det e ju inte riktigt rätt säsong för bikinisar ännu ju :P. kram

 
Marie

Marie

5 februari 2011 17:06

Sväggan: Hihi ja det var ju typ 100 år sedan jag skrev här sist! =P Bara 2 inlägg på hela januari! Skärpning på mig!
Tack hjärtat, det värmer det du säger (skriver haha) Men din bikini du fick tag på va också skit snygg! Vi kommer va skit snygga båda 2 på stranden! ;D
Toppen att du har kopplat den dit nu! =)
Puss och kram

http://mariesess.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

5 februari 2011 17:08

Gotland: Haha jo jag vet, men egentligen så borde det ju vara rätt säsong nu också för det. För det är ju den här årstiden som man åker utomlands. ;D
Och då vill man ju gärna ha några snygga bikinisar. =)
Kram

http://mariesess.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 24 februari 2011 12:52

  Nu måste jag skriva av mig lite igen.... Är en aning förbannad och irriterad kan man säga! Jag har en stor önskan just nu och det är att jag önskar och hoppas innerligt att Gotlandsfärjan som går ikväll vid 21 tiden, blir ståendes kvar i ha...

Av Marie - 24 februari 2011 09:15

  Mysigt besök   Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här.. Så nu blir det ännu ett blandat inlägg. Förra torsdagen så kom Mattias pappa upp till oss, jätte mysigt! Han skulle bo hos oss ända till söndag. Under dom dagarna som han var...

Av Marie - 13 februari 2011 19:25

  Söndag kväll... Även den här helgen försvann fort! Fint väder har det varit idag iaf och temperaturen har legat på flera minus. Men det har inte snöat eller blåst idag och det är jag tacksam för. Börjar bli väldigt trött på all snö nu. Det så...

Av Marie - 12 februari 2011 19:11

  Den här dagen bjöd på lite shopping i Nacka Forum, tillsammans med William, Mor, Far och Magnus. Det var väldigt trevligt! Jag hade nämligen fått order av Mattias att inte vara hemma idag för att han ville vara hemma själv och städa! Så jag...

Av Marie - 11 februari 2011 20:56

  Den här dagen gick fort och vips så blev det kväller. Och det har snöat till och från hela dagen... usch! Tycker verkligen att det räcker med snö nu. Det är hur mycket snö som helst... Tycker att den här snön kunde komma om 2.5 vecka istället hih...

Ovido - Quiz & Flashcards