Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Underbara Julafton!

Av Marie - 27 december 2010 09:00


Julafton!

 

  

 

Vilken underbar dag på året det är, man umgås med sina nära och kära, äter gott både mat och julgodis, man ger paket, man får paket, man kollar på Kalle Anka enligt traditionen mm och oftast så är det mycket snö. =) Som det här året! Allt är extra mysigt den dagen.Vilken underbar vit julafton vi fick, med jätte mycket snö. Precis som det ska vara. =)

Jag, Mattias och våra barn skulle fira hos mina föräldrar så på julaftons morgonen åkte vi dit, vi hade ju lite packning också om man säger så.... alla paket och kläder och saker till sig själv och till barnen. För vi skulle nämligen sova där också.

Det blir ju liiite packning med 2 barn om man säger så och jag vet ju hur mycket packning det blir när bara jag ska iväg någonstans haha!

 

  


Men det blev en helt fantastisk dag och kväll! Mattias klädde ut sig till tomte med full mundering på haha och det  gick jätte. Andreas märkte inte att det var hans pappa som var tomten, så det blev ju lyckat! ;D Barnen fick sååååå mycket fina och helt fantastiska julklappar. Bortskämda? Javisst! Men sen är det ju bara julafton och födelsedagar 1 gång om året och varför inte skämma bort dom extra då? Men jag måste rensa lite nu bland Andreas alla leksaker i sitt rum... herregud han har ju så mycket. Jag och Mattias fick av mina föräldrar först ett Wii Black Edition med 2 spel som jag har velat ha länge och sen en Tassimo maskin!

Mattias blev ju jätte glad för den maskinen, han har ju bara tjatat på mig ett X antal veckor om att han vill ha en sådan, han har skickat mms på en sådan och sagt att den önskar jag mig i julklapp! Så nu äntligen slipper jag hans "terror" om en sådan haha! För jag visste ju hela tiden att han skulle få en sådan av mina föräldrar! ;D

Så det var kanon bra presenter!

Och vi är otroligt nöjda och glada över det!

 

  


Tidigare på dagen så åkte vi till kyrkogården för att tända lite ljus vid Mormor och Morfars grav.... första julafton utan mormor... det kändes väldigt tungt. Man är ju van vid vissa saker/traditioner och sånt och en sak på julafton var ju att mormor var med. Man har ju vant sig vid att morfar inte finns längre... Men nu första julen utan mormor också... nej usch!

Nu var det ju ingen som satt i sin fotölj och diggade för fullt och kollade på alla jul konserter på tv:n och hade jätte hög volym på.

Men men så är det och det går inte att göra något åt det så det är bara att se framåt! Man får tänka på alla underbara minnen man har fast dom kan vara svåra ibland pga den stora saknaden..

 

Sen tände vi också som vi alltid gör ett ljus i minneslunden för min kära svärmor och farmor. Så vackert med alla fina ljus som stod där i snön och på berget och brann! 


En toppen dag blev det!

Och om vi säger såhär..

Någon dag under sommaren 2012 så kommer jag heta

 Marie Winberg!! ;D

 

 

  



 
 
Charlotte

Charlotte

27 december 2010 10:30

Ohh har han friat :) Vad skoj för er hjärtat!
Puss

http://charlotteshorna.blogg.se

 
Marie

Marie

27 december 2010 11:57

Ja! =) Tack hjärtat! Vill ha sommarbröllop och det blir liiite ont om tid nu till sommaren så då blir det 2011 istället. =) Och då firar vi ju 10 år tillsammans så det blir lagomt! =) Puss

http://mariesess.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

28 december 2010 13:02

Gud vad roligt :) Grattis!! Nu hoppas jag inte att du glömmer att bjuda mig den här gången ;) Om ni nu ska ha vänner med såklart. Ta hand om dig! Puss

http://charlotteshorna.blogg.se

 
Marie

Marie

28 december 2010 15:10

Ja det ska bli jätte kul! =) Tack igen gumman! Nejdå, jag har redan börjat skriva ner personer som ska komma och du står med! Den här gången glömmer jag dig inte! ;D Ta hand om dig också gumman så hoppas jag att vi ses snart igen! PUSS

http://mariesess.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

29 december 2010 07:28

Ja de hoppas jag också :) I maj blir det i alla fall för då måste ni komma ner och hälsa på mig! Punkt slut :) Puss!!

http://charlotteshorna.blogg.se

 
Marie

Marie

29 december 2010 09:57

Ja då kommer vi garanterat ner! Och det ska bli sååå jätte kul! =) Längtar tills dess, hoppas tiden går fort! =) Puss!!

http://mariesess.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

29 december 2010 23:22

Ja de måstye ni verkligen göra. Jag saknar er så himla mycket redan. Ska försöka hålla mnig frisk också tänkte jag :) Älskar! Puss

http://charlotteshorna.blogg.se

 
Marie

Marie

31 december 2010 08:16

Vi kommer ner då! Och förhoppningsvis så övningskör jag då. och om vi tar bil så kan jag också köra med Ida! =) Nu är det bestämt, ska fixa körkort fortast möjligen nu nästa år! Jag saknar dig också såå mycket och ja du får hålla dig frisk. =) ´Älskar! Puss!

http://mariesess.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 24 februari 2011 12:52

  Nu måste jag skriva av mig lite igen.... Är en aning förbannad och irriterad kan man säga! Jag har en stor önskan just nu och det är att jag önskar och hoppas innerligt att Gotlandsfärjan som går ikväll vid 21 tiden, blir ståendes kvar i ha...

Av Marie - 24 februari 2011 09:15

  Mysigt besök   Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här.. Så nu blir det ännu ett blandat inlägg. Förra torsdagen så kom Mattias pappa upp till oss, jätte mysigt! Han skulle bo hos oss ända till söndag. Under dom dagarna som han var...

Av Marie - 13 februari 2011 19:25

  Söndag kväll... Även den här helgen försvann fort! Fint väder har det varit idag iaf och temperaturen har legat på flera minus. Men det har inte snöat eller blåst idag och det är jag tacksam för. Börjar bli väldigt trött på all snö nu. Det så...

Av Marie - 12 februari 2011 19:11

  Den här dagen bjöd på lite shopping i Nacka Forum, tillsammans med William, Mor, Far och Magnus. Det var väldigt trevligt! Jag hade nämligen fått order av Mattias att inte vara hemma idag för att han ville vara hemma själv och städa! Så jag...

Av Marie - 11 februari 2011 20:56

  Den här dagen gick fort och vips så blev det kväller. Och det har snöat till och från hela dagen... usch! Tycker verkligen att det räcker med snö nu. Det är hur mycket snö som helst... Tycker att den här snön kunde komma om 2.5 vecka istället hih...

Ovido - Quiz & Flashcards