Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Shopping Shopping Shopping

Av Marie - 28 december 2010 09:51

 

I söndags så drog ju mellandagsrean igång! Och som vanligt varje år så åker jag och sväggan in. Det har vi gjort nu i flera år! =)

Förra året så kunde vi ju inte göra det för då var ju sväggan höggravid och jag nästan likaså.

 

Men i år lämnade vi barnen hemma hos sina pappor, dom har det betydligt roligare med dom en sådan här dag! ;D

 Så vi lånade Älsklingens firmabil och drog iväg!

 

Vi hade tänkt åka in så vi skulle vara i Nacka tills dom öppnar klockan 10 trodde vi. Men vi kom iväg lite sent så vi var framme strax före 11 istället, men det gjorde inget tyckte vi. När vi kommer fram så ser vi att fan va tomt det är här! Men självklart som alltid så var ju parkeringsplatserna närmast ingången upptagna men annars typ tomt. Så vi ställde oss ändå långt bort som vi brukar göra, för lite motion dör man ju inte av!

 

När vi kommer in genom ingången så ser vi att det inte är så mycket folk där heller, skönt tycker vi först! Men sen ser vi ju att butikerna har ju inte öppnat än haha!

Dom öppnar ju klockan 11, för det var ju söndag..

Så tur som fan att vi kom iväg lite senare så vi inte var framme där klockan 10 istället.. då hade det blivit en lååång tråkigt väntan!

Men nu var det ju bara att gå fram till den första butiken, och det blev Stadium. Jag skulle se om dom hade rea på en speciell jacka jag vill ha, men icke! Så det blev ingen ny jacka då. Så vidare till nästa butiker!

 

Vi var inne i dom vi gillar mest och på vissa ställen stod vi i kö rätt länge. På Cubus stod vi i kö drygt 45 min.... inte ett dugg kul. Men jag skulle bestämt ha den där gråa snygga tröjan som jag höll i, så det var bara att stå kvar snällt i kön.... suck!

Men fan vilket dåligt system dom hade, har 2 kassor i butiken och vid varje kassa stod det 1 person. När jag har jobbat extra i butik över speciellt julen så är man 2 personer på varje kassa!!

1 som tar betalt medans den andra packar, så klart och fort går det! Vad är problemet liksom?? Skaffa mer folk nu under rean!! Det finns alltid någon som vill jobba just då och tjäna lite extra pengar!

Och det var ju ingen snabb person direkt heller.... långsamt långsamt gick det... Kan väl för fan öka lite när man är själv, men nej nej!

Det hade gått mycket snabbare om jag tagit över haha! =)

Men sen 45 min senare så kom vi ut med våra fynd, vidare till nästa.

 

Men vi hittade en del bra fynd den här gången! Annars så brukar det mest bli kläder och saker som inte är på rean haha det är rätt typiskt!

 

Men reorna blir bara sämre och sämre för varje år, iaf på vissa butiker tycker jag. Och för att inte tala om HM:s..... SUCK! Vad är det för fult gammalt skit dom har hittat och hängt ut??? Kläderna på rean är ju så gräsligt fula så usch!!! Det finns något enstaka fint, och då är det oftast barnkläderna! Men annars så är 97% skit fula kläder! Jag har aldrig sett dom kläderna ute i butiken så det måste ju vara något skit som ligger så långt in i lagret du kan komma som kommer fram när det ska reas ut... nä trist!

 

Men vi kom hem med några påsar med bra fynd! Så det blev en lyckad dag i Nacka och Sickla ändå! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 24 februari 2011 12:52

  Nu måste jag skriva av mig lite igen.... Är en aning förbannad och irriterad kan man säga! Jag har en stor önskan just nu och det är att jag önskar och hoppas innerligt att Gotlandsfärjan som går ikväll vid 21 tiden, blir ståendes kvar i ha...

Av Marie - 24 februari 2011 09:15

  Mysigt besök   Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här.. Så nu blir det ännu ett blandat inlägg. Förra torsdagen så kom Mattias pappa upp till oss, jätte mysigt! Han skulle bo hos oss ända till söndag. Under dom dagarna som han var...

Av Marie - 13 februari 2011 19:25

  Söndag kväll... Även den här helgen försvann fort! Fint väder har det varit idag iaf och temperaturen har legat på flera minus. Men det har inte snöat eller blåst idag och det är jag tacksam för. Börjar bli väldigt trött på all snö nu. Det så...

Av Marie - 12 februari 2011 19:11

  Den här dagen bjöd på lite shopping i Nacka Forum, tillsammans med William, Mor, Far och Magnus. Det var väldigt trevligt! Jag hade nämligen fått order av Mattias att inte vara hemma idag för att han ville vara hemma själv och städa! Så jag...

Av Marie - 11 februari 2011 20:56

  Den här dagen gick fort och vips så blev det kväller. Och det har snöat till och från hela dagen... usch! Tycker verkligen att det räcker med snö nu. Det är hur mycket snö som helst... Tycker att den här snön kunde komma om 2.5 vecka istället hih...

Ovido - Quiz & Flashcards