Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Lite blandat

Av Marie - 13 januari 2011 10:33

Det var ju ett tag sen man skrev här nu..

Livet flyter på som det ska och det känns helt underbart!

Jag är glad och lycklig och längtar så otroligt mycket tills den underbara resan som väntar inom kort! Det ska bli såå skönt att få komma bort och koppla av och bara umgås med min familj. =)

Inte behöva tänka på laga mat, tvätta, städa mm, ja allt som hör till en vardag! =)

 

Mattias har ju friat till mig så det kommer att bli världens finaste, bästa, perfekta och grymmaste bröllopet. (Hoppas jag på såklart och kommer göra allt för att det ska bli så också hihi, ska ha en så fin bröllopsklänning, vacker tiara, håruppsättning och en lång brudbukett) Och då får man ju se vilka man kommer att bjuda!

 

Men vad har hänt annars då.. hmmm...

 

Självaste nyårsafton firade vi hemma hos min kära bror och svägerska, och det va såå mysigt! Vi åt tre rättersmiddag men bland annat oxfile, hummer mm. Så otroligt gott va det!

Och det nya året firade vi in med MYCKET raketer och bomber! =) Det var så otroligt fina smällare, synd bara att det snöade som fan då... Men men!

 

Jätte kul början på det nya året... Andreas fick någon magkör så han blev risig i kistan, men det va borta på 2 dagar så det var skönt att det gick över så fort. Sen fick jag en mildare form av ögoninflammation.... jätte kul..inte. Men som sagt den var ju mild om man jämnför med min ena bror som fick i båda ögonen. Han va helt blodröd i båda och det geggade och kliade hela tiden. Och tack och lov så fick inte jag det så illa iaf, jag blev bara jätte lite röd i ögonen men det försvann typ helt på 1-2 dagar igen. Men sen samtidigt som jag hade ögoninflammation så hade jag även tok ont i halsen... och på det även snorig.. jätte kul, man mådde ju inte alls så bra. Hatar att ha ont i halsen och vara så snorig så skiten rinner, speciellt när jag ska sova. För jag måste verkligen andas genom näsan, annars så kan jag inte somna haha knäppt, men sant! Och då är jag jäkligt glad över att Otrivin Comp finns Den är grym!!

Sen har förskylningar kommit och gått lite mellan barnen.

Men det är väl mest William som varit snorig och så.

 

Lite övrigt då..

 

Jag och älsklingen har varit till ikea och köpt lite nya möbler och annat skoj till bland annat Andreas rum så där blev det fint nu när det blev helt klart! =)

 

Sen 2/1 så var det 1 helt år sedan som jag blev faster till världens finaste lilla prinsessa, Tove! Då fyllde hon 1 år och hade sitt första kalas! =) Och det var såå mysigt!

 

Lite om igår då.. William har fått sådan jäkla hosta stackarn... usch den låter hemsk! Men han har fått en väldigt bra hostmedicin utskriven så det går bra. Men fy vad man lider med dom små... sen utöver hostan så fick han feber igårkväll och var gnällig, ville inte alls komma till ro... Men vi misstänker att febern kan ha kommit pga att det är nu 3 tänder som kommit igenom med kort mellanrum. Så han kanske reagerar på det. Det är så olika. När Andreas var liten och hade tandsprickning så märktes det inte ens, han fick ingen feber och gjorde inget större väsen av det heller. Utan det märkte man när han fick tag på ett finger och började tugga eller om han skrattade, då såg man dom små som kikat fram hihi.

 

Nej nu får det nog räcka för en stund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 24 februari 2011 12:52

  Nu måste jag skriva av mig lite igen.... Är en aning förbannad och irriterad kan man säga! Jag har en stor önskan just nu och det är att jag önskar och hoppas innerligt att Gotlandsfärjan som går ikväll vid 21 tiden, blir ståendes kvar i ha...

Av Marie - 24 februari 2011 09:15

  Mysigt besök   Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här.. Så nu blir det ännu ett blandat inlägg. Förra torsdagen så kom Mattias pappa upp till oss, jätte mysigt! Han skulle bo hos oss ända till söndag. Under dom dagarna som han var...

Av Marie - 13 februari 2011 19:25

  Söndag kväll... Även den här helgen försvann fort! Fint väder har det varit idag iaf och temperaturen har legat på flera minus. Men det har inte snöat eller blåst idag och det är jag tacksam för. Börjar bli väldigt trött på all snö nu. Det så...

Av Marie - 12 februari 2011 19:11

  Den här dagen bjöd på lite shopping i Nacka Forum, tillsammans med William, Mor, Far och Magnus. Det var väldigt trevligt! Jag hade nämligen fått order av Mattias att inte vara hemma idag för att han ville vara hemma själv och städa! Så jag...

Av Marie - 11 februari 2011 20:56

  Den här dagen gick fort och vips så blev det kväller. Och det har snöat till och från hela dagen... usch! Tycker verkligen att det räcker med snö nu. Det är hur mycket snö som helst... Tycker att den här snön kunde komma om 2.5 vecka istället hih...

Ovido - Quiz & Flashcards