Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Fick fel info... suck!

Av Marie - 17 december 2010 11:49

 

Åhh vad irriterad jag blir på bvc/vc personalen härute..... Varje gång jag frågar dom om något viktigt som har med barnen att göra så får jag svar, men sen visar det sig att dom alltid är fel!!

Hur fan ska man våga lita på dom härute?

Imorse så skrev jag ju att eftersom vi ska inomkort ut och resa så behöver William vaccineras med resevaccin innan. Och jag frågade bvc sköterska OCH läkaren som var därinne om vilket skydd William måste ta. Och då  sa båda att han hinner ta en dos twinrix och det räcker för han. Det var dom eniga om. Men nu har jag som vanligt fått mycket bättre information av min kära svägerska som i sin tur fått bättre information om just resevaccinet.

William kan inte ta bara en dos twinrix...för man måste ta första dosen sen den andra dosen inom 4 v, och vi hinner inte hem tills dess. Och twinrix får man börja ta när man fyllt 1 år och William kommer vara 1 år och drygt 1.5 v då vi ska åka..

Varför kan dom inte ge bättre upplysningar, dom ska väl för fasen ändå veta sin sak, och det var ju som sagt en läkare från vc därinne också... Det är inte första gången som jag får "fel" information av dom...

Fan vilken tur jag har som har världens bästa svägerska som alltid lyckas få veta den rätta informationen och som för den vidare till mig.

Jobbigt att man alltid ska behöva dubbelkolla allt dom säger här på bvc/vc....

Så jag får ta tag i detta nästa vecka, då jag redan fått tidsbeställningar för vaccinationerna.

Ska kolla om William kan ta havrix istället, då  får han första dosen sen måste han ta den andra inom 6 mån och det lät mycket bättre än att ta twinrix och vara knappt halvskyddad med 1 dos....

Suck säger jag bara....

Måste dubbelkolla allt!

 
 
Ingen bild

Sandra Johansson (Lovisa)

17 december 2010 12:45

Mm känner igen det där!
En väns barn gick med ögoninflamation i månader och de sa " trånga tårkanaler, det försvinner", lät konstigt tyckte jag som själv haft trånga tårkanaler och fick operera redan som plutt.
Å mkt riktigt efter evigt irritareade ögon ( 8mån från födseln ) kom det fram att det var ögoninflamation.
Man måste kolla upp allt själv nu för tiden.
Kram

 
Marie

Marie

17 december 2010 13:01

Nej men fy stackarn! Det är inte kul när man får fel info. Men hur sjutton kunde dom inte se att det var ögoninflamation?? Det ser man ju och man kan inte skylla i det läget på trånga tårkanaler..suck! Ja man måste kolla upp allt själv nu. Tråkigt för man borde ju kunna lita på dom, och att dom vet vad dom pratar om...
Kram

http://mariesess.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 24 februari 2011 12:52

  Nu måste jag skriva av mig lite igen.... Är en aning förbannad och irriterad kan man säga! Jag har en stor önskan just nu och det är att jag önskar och hoppas innerligt att Gotlandsfärjan som går ikväll vid 21 tiden, blir ståendes kvar i ha...

Av Marie - 24 februari 2011 09:15

  Mysigt besök   Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här.. Så nu blir det ännu ett blandat inlägg. Förra torsdagen så kom Mattias pappa upp till oss, jätte mysigt! Han skulle bo hos oss ända till söndag. Under dom dagarna som han var...

Av Marie - 13 februari 2011 19:25

  Söndag kväll... Även den här helgen försvann fort! Fint väder har det varit idag iaf och temperaturen har legat på flera minus. Men det har inte snöat eller blåst idag och det är jag tacksam för. Börjar bli väldigt trött på all snö nu. Det så...

Av Marie - 12 februari 2011 19:11

  Den här dagen bjöd på lite shopping i Nacka Forum, tillsammans med William, Mor, Far och Magnus. Det var väldigt trevligt! Jag hade nämligen fått order av Mattias att inte vara hemma idag för att han ville vara hemma själv och städa! Så jag...

Av Marie - 11 februari 2011 20:56

  Den här dagen gick fort och vips så blev det kväller. Och det har snöat till och från hela dagen... usch! Tycker verkligen att det räcker med snö nu. Det är hur mycket snö som helst... Tycker att den här snön kunde komma om 2.5 vecka istället hih...

Ovido - Quiz & Flashcards