Alla inlägg den 6 december 2010

Av Marie - 6 december 2010 13:19

   


Den här helgen har gått väldigt fort och ändå så har man hunnit med flera trevliga saker.

Först i fredags så var jag ensam hemma med mina älskade barn, för min kära sambo skulle iväg på julbord med jobbet.

Dom hade bowlat och ätit god mat.

Så då var jag hemma och fick mysa själv med Andreas och William men det gjorde inget. Innan vi kom hem så var vi en liten stund hos mina föräldrar sen bar det av hemåt.

Jag tänkte vad skönt då får jag några timmar för mig själv. Och idol började ju klockan 8, tanken var ju då att barnen skulle gå isäng då. Andreas var jätte trött så han ville gå och sova. Jag gjorde iordning min lilla bus unge för natten och gav han vällingen och hoppades då att han skulle somna efter det.

Men William ville inte låta mig kolla på idol...

Han höll sig vaken och var jätte glad och tyckte att vi skulle busa istället för att sova. Men jag fick ändå tillfälle att kika lite på idol mellan varven.

Så klockan 22 somnade han...

Men vad fasen gör det, jag fick en extra mys och gosstund sent på kvällen med han! =)

Men sen var det ändå skönt att han sov så jag fick kolla klart på idol sen och se vem som åkte ut.

Och jag är mer än glad att Olle äntligen åkte ut!! Det var inte en dag för tidigt säger jag bara! Så finalen mellan Jay och Minnah ska bli kul att se. Jag hoppas ju såklart att Jay vinner och tror att han kommer göra det också. Även fast jag tycker Minnah är bra så är Jay mycket bättre. ;D


På lördagen var det dax för 70 års kalas!

Jätte mysigt, Mattias var kvar hemma med barnen för han kände inte riktigt för att gå och det var väl lika bra det eftersom William är ganska vild av sig. Han klättrar/ställer sig upp överallt och ska pilla på allt han får tag på haha min lilla buse!

Och till dom vi skulle hem till har vääääldigt mycket fina prydnadssaker överallt och i bra höjd för små barn, ;D Så jag var väldigt glad att dom var kvar hemma.

Men iaf det bjöds på väldigt god mat, viner, efterrätter så dom timmarna var helt underbara. Sen träffade jag också Malte och Oskar. Och det var väldigt kul, har inte träffat dom på mååååånga år.

Kul att få kontakt med dom igen. =)


Men jag drack ju ett X antal glas vin när vi var där, man passar ju på lite också medans barnen var hemma. Då visste jag ju att jag behöver inte gå och kolla vad dom gör hela tiden osv osv. Så då slappnar man ju av lite, och det ena efter det andra glaset blev det. =) Sen trevligt sällskap gör ju inte saken sämre haha. ;D

Kände mig lite smått påverkad när vi skulle åka hem, (jag dricker ju inte så ofta nuförtiden sen man blev mamma)

Men det var lugnt, det var lite halvjobbigt när jag skulle in på kvantum och handla lite. Så då var det bara att skärpa till sig!

Och det gick skitbra glömde bara några få saker jag skulle ha men men!


Sen var det raka spåret hem till mina föräldrar för då skulle dom få några gäster som jag gärna ville träffa också. Så när man kom dit så var det bara att dricka några glas cola och lite vatten sen var man på banan igen. ;D

Jag stannade kvar en liten stund innan jag gick hem till mina kära.

Det är såå underbart att när man varit borta någon timme och sen träffar sina barn igen... vilken kärlek det är! Dom blir ju så glada och Andreas sprang emot mig, ropade MAMMA och gav mig en stor kram.

Då smälter man!


Senare på kvällen när barnen sov så ville Mattias att vi skulle kolla på film, javisst det är alltid kul. Men jag kände mig faktiskt liite sliten/trött och seg.

Men vi började kolla på Transformers 2, den är riktigt bra men det märktes att jag inte var helt 100 då får när filmen var slut så tänkte jag redan? Jaha vad fort det här gick.

Men då när min kära sambo skulle stänga av från datan (vi kollade från datan) så upptäckte ju han att han hade satt på del 2 av filmen....

Så vi hade bara sett andra delen hahaha knäppt!

Vi har ju sett den filmen många gånger och jag tyckte att det fattades lite men haha ja som sagt man var väl kanske inte riktigt helt 100 då. ;D


Sen på söndagen så var det bara gå upp hyffsat tidigt och äta lite frukost iaf innan det var dax för julbord med heeeela familjen. Det var super mysigt och väldigt gott! Och barnen var helt underbara hela tiden! Jag gick först med Andreas så han fick välja vad han ville äta, det va så sött. Han gick runt där bland all mat och visade mig det han ville ha. På hans tallrik fanns bland annat köttbullar, rökt makrill, en potatis, rökt lax, ångkokt lax, ägg såklart och leverpastejsskivor. Så kul han gillar ju verkligen all slags lax och är helt tokig i rökt makrill. Så han var nöjd!

Vi blev där några timmar sen åkte vi hem alla till mina föräldrar och fortsatte ha lite trevligt där. Så det blev ett X antal glas vin den dagen/kvällen också.

Mys säger jag bara!


Hade åter en kanon helg!

Ovido - Quiz & Flashcards