Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Trevligt besök - 1 års dag - Bvc - mm

Av Marie - 24 februari 2011 09:15

 

Mysigt besök

 

Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här..

Så nu blir det ännu ett blandat inlägg.

Förra torsdagen så kom Mattias pappa upp till oss, jätte mysigt!

Han skulle bo hos oss ända till söndag. Under dom dagarna som han var här hade vi det sååå kul. Det blev mycket skratt, hela tiden. Han har ju inte träffat sina barnbarn på länge så nu fick dom verkligen chansen att umgås ordentligt.

Andreas tyckte det var mysigt att ha sin faffa boendes här, och att han lånade hans rum, det gjorde inget. Det tyckte Andreas bara var kul.

 

Williams 1 år dag!

 

Den 19 februari (i lördags) så fyllde vårat minsta charmtroll 1 år!

Helt galet vad tiden gått fort.

Dagen började ju bra...

Jag fick ringa till Nacka närakut och fick en tid dit för William...

För dagen innan så helt plötsligt så hade han fått någon form av ögoninflamation. Hans högra öga började gegga lite och sen svullna upp. Och dom på sjukvårdsrådgivningen tyckte att vi skulle åka till akuten med han på lördag morgon om det inte hade blivit direkt bättre.

Så dom tyckte att vi skulle komma in.

Glad och pigg som vanligt var han.  Mattias gick runt med William därinne och han var så nöjd så lillskrutten. Att gå runt och titta när någon håller han i en hand, det gillar han.

Väl inne hos läkaren så hade svullnaden gått ner lite, men läkaren skrev ut penecillin, som han ska ta i 10 dagar.

Och redan dagen efters å började det försvinna. Otroligt skönt.

Sen efter var det raka spåret hem för då skulle det ju förberedas inför kalaset. =)

Det blev en super mysig dag och William fick såå mycket fina saker! OCH mycket som låter..... hmm haha men vad fasen. Det är ju sånt som barn tycker om. =) En annan kan ju bli lite smått galen men men.

Sånt är livet.

Mattias, Ida och Tove stannade sen kvar hos oss och vi alla åt pizza och drack lite gott. Sväffa vet ju att jag älskar lakrits shots så det hade han tagit med sig en hel flaska, men istället för att shotta det så hällde jag upp det i ett champange glas och drack ur istället. Då slapp jag ju fylla på nytt hela tiden.

Gott som fasen var det. Och jag kanske drack lite, lite för mycket.

Men kul som fan hade vi.

 

Önskar att den helgen inte hade gått så fort, men som alltid, när man har som roligast så går även tiden som fortast....

 

 Dom här dagarna var verkligen super och det var väldigt tråkigt att åka och lämna av han på Bromma flygplats i söndags....

Det kändes tomt.

Men Andreas tyckte det var kul att vara där, för han fick ju se en massa flygplan som startade och landade på väldigt nära håll. Men han tyckte inte det var kul när faffa skulle gå....

Det ville inte han.

Väl hemma igen så var det tomt som sagt, men vi kommer ju ses snart igen! =)

 

Williams bvc besök.

 

Igår så var det dax för Williams bvc besök. Det gick jätte bra.

Han väger nu 10510 g och är 79 cm lång. Han växer på fin fint. =) Sen var det dax för hans MPR vaccin och det gick såå bra, han sa inte ett pip när sköterskan stack honom i låret.

 Han var så duktig och sen nästan direkt efter så stack hon han igen i andra låret, men den här gången med Havrix vaccinet.

 Och även då inget pip. Helt otroligt. Så duktig. Jag tyckte det var mer obehagligt när han fick sprutan än vad han själv tyckte verkade det som. Jag hatar sprutor och se när någon sticker mina barn... det är inte kul..

 

Sen när vi var klara där så var det min tur att gå till vc för att a min sista dos Twinrix.

Som sagt jag hatar sprutor. Men jag tar ju ändå skiten för jag vet ju att det är nödvändigt.

Det gick bra för mig också men usch det kändes när hon stack in den i armen..

Den ska ju in i en muskel så det gjorde lite små ont precis då.

Men nu är det gjort, skönt!

 

 
 
Sväggan

Sväggan

24 februari 2011 11:44

Wohoo, Lillemannen har passerat 10-kilosgränsen!
Duktig kille!

Det var verkligen supermysigt att vara hos er i lördags kväll, det var så skoj att träffa Chrille oxå. Var alldeles för länge sen nu!

Bra att lillen inte sa nåt när de stack honom.
Tove grät ju när hon fick sin MPR i armen, och så fick hon ju Twinrix precis efter. Och nu verkade det som att hon kom ihåg precis vad som skulle hända när de tog fram andra Twinrixsprutan (efter en månad, galet vad de minns fast de är så små!!) för hon blev jätteledsen! :S Men det gick bra ändå, gick över efter ett tag. Stackarn trodde hon skulle få min spruta oxå!! :P

Kram och puss

http://wiberg.blogg.se

 
Marie

Marie

24 februari 2011 12:52

Hihi japp nu har han passerat 10 kilos gränsen. =)
Ja det var så mysigt att ni var kvar hos oss. Som sagt det var ju alltför länge sen som ni också träffade han.

Jag fattar inte att william inte sa något när hon stack han, för hon stack han ju i båda låren efter varandra nästan. Men han var så duktig.
Jaha fick Tove sin MPR i armen?
Hihi ja dom små minns ju galet bra!
Skruttan då, men skönt att det gick bra. =)

Puss och kram

http://mariesess.bloggplatsen.se

 
Sväggan

Sväggan

24 februari 2011 13:14

Japp, i armen tog de MPRen, tydligen så brukar A-M på BVC alltid ta den i armen på dem.
Vet inte varför, men så var det! :)

Ja det var väldigt länge sen.
Det verkade ju som att han verkligen uppskattade att umgås med er hela helgen.
Han skrattade ju mest hela tiden kändes det som.
Han är för go faktiskt! :) hihi
Och Andreas gillade att ha Faffa där, sötnos!

ja, han får börja äta upp sig lite mer nu lillskrutten!! Sötnos, över 10 kilo.
Tror faktiskt att Tove, lilla heffaklumpen, var uppe på över 10 redan när hon var 10 månader...haha! Men som sagt, hon var ju nåt kilo och några centimeter större än W när hon föddes oxå! Hon som ska vara LILLA prinsessan i släkten...haha hon blev störst!!

Sitter och tömmer digitalkamera och säkerhetskopierar foton nu, fan vilken tid det tar!! :P

Puss och kärlek

http://wiberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 24 februari 2011 12:52

  Nu måste jag skriva av mig lite igen.... Är en aning förbannad och irriterad kan man säga! Jag har en stor önskan just nu och det är att jag önskar och hoppas innerligt att Gotlandsfärjan som går ikväll vid 21 tiden, blir ståendes kvar i ha...

Av Marie - 13 februari 2011 19:25

  Söndag kväll... Även den här helgen försvann fort! Fint väder har det varit idag iaf och temperaturen har legat på flera minus. Men det har inte snöat eller blåst idag och det är jag tacksam för. Börjar bli väldigt trött på all snö nu. Det så...

Av Marie - 12 februari 2011 19:11

  Den här dagen bjöd på lite shopping i Nacka Forum, tillsammans med William, Mor, Far och Magnus. Det var väldigt trevligt! Jag hade nämligen fått order av Mattias att inte vara hemma idag för att han ville vara hemma själv och städa! Så jag...

Av Marie - 11 februari 2011 20:56

  Den här dagen gick fort och vips så blev det kväller. Och det har snöat till och från hela dagen... usch! Tycker verkligen att det räcker med snö nu. Det är hur mycket snö som helst... Tycker att den här snön kunde komma om 2.5 vecka istället hih...

Av Marie - 11 februari 2011 13:54

  Vad jobbigt det är när man får en information från ett ställe och en annan information från ett annat ställe. Som jag tycker egentligen borde ge mig samma svar. Men icke, jag måste dubbelkolla allt när det gäller vårdcentralen här... Många ture...

Ovido - Quiz & Flashcards