Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Marie - 24 februari 2011 12:52

 

Nu måste jag skriva av mig lite igen....

Är en aning förbannad och irriterad kan man säga!

Jag har en stor önskan just nu och det är att jag önskar och hoppas innerligt att

Gotlandsfärjan som går ikväll vid 21 tiden, blir ståendes kvar i hamn

hela jävla helgen!!!!

Jag hoppas att den får något motorfel eller vad fan som helst som gör att den inte kan köra till Gotland. Och måste ställa in alla turer dit!

Jag vill inte att folk ska skada sig på något vis, men vill just inte att båten ska åka ner till ön....

 (Iaf alla turer fram till söndag! )

 

Men tyvärr så lär ju inte det hända, men önska och hoppas kan man ju iaf göra!

Åhhh jag blir så jävla arg....

Förstår inte hur vissa personer tänker! Men det är ju just det som är problemet, dom tänker inte alls!

Av Marie - 24 februari 2011 09:15

 

Mysigt besök

 

Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här..

Så nu blir det ännu ett blandat inlägg.

Förra torsdagen så kom Mattias pappa upp till oss, jätte mysigt!

Han skulle bo hos oss ända till söndag. Under dom dagarna som han var här hade vi det sååå kul. Det blev mycket skratt, hela tiden. Han har ju inte träffat sina barnbarn på länge så nu fick dom verkligen chansen att umgås ordentligt.

Andreas tyckte det var mysigt att ha sin faffa boendes här, och att han lånade hans rum, det gjorde inget. Det tyckte Andreas bara var kul.

 

Williams 1 år dag!

 

Den 19 februari (i lördags) så fyllde vårat minsta charmtroll 1 år!

Helt galet vad tiden gått fort.

Dagen började ju bra...

Jag fick ringa till Nacka närakut och fick en tid dit för William...

För dagen innan så helt plötsligt så hade han fått någon form av ögoninflamation. Hans högra öga började gegga lite och sen svullna upp. Och dom på sjukvårdsrådgivningen tyckte att vi skulle åka till akuten med han på lördag morgon om det inte hade blivit direkt bättre.

Så dom tyckte att vi skulle komma in.

Glad och pigg som vanligt var han.  Mattias gick runt med William därinne och han var så nöjd så lillskrutten. Att gå runt och titta när någon håller han i en hand, det gillar han.

Väl inne hos läkaren så hade svullnaden gått ner lite, men läkaren skrev ut penecillin, som han ska ta i 10 dagar.

Och redan dagen efters å började det försvinna. Otroligt skönt.

Sen efter var det raka spåret hem för då skulle det ju förberedas inför kalaset. =)

Det blev en super mysig dag och William fick såå mycket fina saker! OCH mycket som låter..... hmm haha men vad fasen. Det är ju sånt som barn tycker om. =) En annan kan ju bli lite smått galen men men.

Sånt är livet.

Mattias, Ida och Tove stannade sen kvar hos oss och vi alla åt pizza och drack lite gott. Sväffa vet ju att jag älskar lakrits shots så det hade han tagit med sig en hel flaska, men istället för att shotta det så hällde jag upp det i ett champange glas och drack ur istället. Då slapp jag ju fylla på nytt hela tiden.

Gott som fasen var det. Och jag kanske drack lite, lite för mycket.

Men kul som fan hade vi.

 

Önskar att den helgen inte hade gått så fort, men som alltid, när man har som roligast så går även tiden som fortast....

 

 Dom här dagarna var verkligen super och det var väldigt tråkigt att åka och lämna av han på Bromma flygplats i söndags....

Det kändes tomt.

Men Andreas tyckte det var kul att vara där, för han fick ju se en massa flygplan som startade och landade på väldigt nära håll. Men han tyckte inte det var kul när faffa skulle gå....

Det ville inte han.

Väl hemma igen så var det tomt som sagt, men vi kommer ju ses snart igen! =)

 

Williams bvc besök.

 

Igår så var det dax för Williams bvc besök. Det gick jätte bra.

Han väger nu 10510 g och är 79 cm lång. Han växer på fin fint. =) Sen var det dax för hans MPR vaccin och det gick såå bra, han sa inte ett pip när sköterskan stack honom i låret.

 Han var så duktig och sen nästan direkt efter så stack hon han igen i andra låret, men den här gången med Havrix vaccinet.

 Och även då inget pip. Helt otroligt. Så duktig. Jag tyckte det var mer obehagligt när han fick sprutan än vad han själv tyckte verkade det som. Jag hatar sprutor och se när någon sticker mina barn... det är inte kul..

 

Sen när vi var klara där så var det min tur att gå till vc för att a min sista dos Twinrix.

Som sagt jag hatar sprutor. Men jag tar ju ändå skiten för jag vet ju att det är nödvändigt.

Det gick bra för mig också men usch det kändes när hon stack in den i armen..

Den ska ju in i en muskel så det gjorde lite små ont precis då.

Men nu är det gjort, skönt!

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards