Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Williams 10 månaders kontroll på bvc.

Av Marie - 17 december 2010 08:54


Igår var det dax att gå till bvc med William. Han skulle på 10 månaders kontroll, och läkaren skulle undersöka han och se hur han växer och så.

Tur att man bor nära bvc för det var inge kul väder att gå i, snöstorm.... usch och fy...

Andreas följde också med dit.

Allt gick jätte bra där, men en sak som är väldigt tråkigt är att bvc sköterskan som William har haft sen han var nyfödd ska själv ha barn nu i januari så hon är inte där längre... och det är tråkigt, man vill ju gärna ha samma hela tiden. Men det var lika med Andreas, han hade en helt underbar person ända från början och sen blev hon också gravid och försvann.. lite tråkigt men men.

Hon som var där igår tycker inte jag alls är lika bra, hon är inte lika noggran när man väger och mäter. Utan fort ska det gå. Medans Emma tar sig mer tid.

 

Nu väger William iaf 9720 g och är 75 cm lång, fast det tror inte jag stämmer riktigt för hon mätte inte ordentligt, jag tror att William är lite längre ändå. Menmen.

Men tanten blev väldigt imponerad över att Williams utveckling går så bra framåt, hon tyckte han va duktig som kan så mycket redan. Och Andreas var väldigt tidig med allt så William kanske fått det också. =)

William försökte kommunicera med henne och hon blev helt paff och sa men oj han försöker ju verkligen "tala" om saker för mig.

Kul att hon märkte det ändå.

 

Sen var det dax för läkarkontrollen och den var inga problem. Läkaren sa att han ser väldigt bra ut och utvecklas fint, så allt var som det ska. =)

 

Sen har William fått tidigarelagd M/P/R vaccinet som dom normalt får vid 18 månader, men eftersom vi ska ut och resa inom kort och vara borta X antal veckor så måste han ta den tidigare, och en dos twinrix hinner han ta iaf och det ger ändå ett bra skydd sa dom. Det är mycket man ska tänka på när man har barn och ska ut och resa hihi. Det är inte bara att packa och åka det måste kollas upp flera saker innan som vaccin, resevaccin, pass mm.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 24 februari 2011 12:52

  Nu måste jag skriva av mig lite igen.... Är en aning förbannad och irriterad kan man säga! Jag har en stor önskan just nu och det är att jag önskar och hoppas innerligt att Gotlandsfärjan som går ikväll vid 21 tiden, blir ståendes kvar i ha...

Av Marie - 24 februari 2011 09:15

  Mysigt besök   Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här.. Så nu blir det ännu ett blandat inlägg. Förra torsdagen så kom Mattias pappa upp till oss, jätte mysigt! Han skulle bo hos oss ända till söndag. Under dom dagarna som han var...

Av Marie - 13 februari 2011 19:25

  Söndag kväll... Även den här helgen försvann fort! Fint väder har det varit idag iaf och temperaturen har legat på flera minus. Men det har inte snöat eller blåst idag och det är jag tacksam för. Börjar bli väldigt trött på all snö nu. Det så...

Av Marie - 12 februari 2011 19:11

  Den här dagen bjöd på lite shopping i Nacka Forum, tillsammans med William, Mor, Far och Magnus. Det var väldigt trevligt! Jag hade nämligen fått order av Mattias att inte vara hemma idag för att han ville vara hemma själv och städa! Så jag...

Av Marie - 11 februari 2011 20:56

  Den här dagen gick fort och vips så blev det kväller. Och det har snöat till och från hela dagen... usch! Tycker verkligen att det räcker med snö nu. Det är hur mycket snö som helst... Tycker att den här snön kunde komma om 2.5 vecka istället hih...

Ovido - Quiz & Flashcards