Alla inlägg den 18 november 2010

Av Marie - 18 november 2010 10:04


Idag är jag lite smått trött...

Jag vaknade inatt av att jag hörde William våran lilla buse, leka och röja runt i sin säng. Det var alldeles mörk och jag sträckte mig efter mobilen för att kolla vad klockan var.

Jo den stod på 03.50 mmmm jätte kul verkligen... Men det struntade ju William i. Han var lika pigg och glad ändå..

Så det vara bara att gå upp och stoppa om han lite. Sen tillbaks till sängen igen. Han brukar somna om nästan direkt själv annars, men inte nu. Jag hinner knappt lägga på mig täcket igen så står han upp igen i spjälsängen..lika glad och "pratsam". Mmmm då var det bara upp igen då, stoppa om han med täcket och klappa han lite.

Så nu tänkte jag att nu kommer han somna, Jo eller hur!

Han hade helt enkelt bestämt sig för att varken han eller sin mamma skulle sova på ett tag. Och ett tag blev en hel timme...

 

Så under hela timmen fick jag gå fram och tillbaka för att stoppa om han. Försökte några gånger att bara låta han vara, för som sagt han brukar oftast kunna somna om då själv.

Men icke, nu blev han ju arg när jag inte kom. Haha bestämda lilla busunge!

Och så lagomt till att jag hör att nu somnar han vilken sekund som helst så ringer Mattias jävla larm på mobilen... MEN väldigt konstigt nog så väcktes han inte av den.

Skönt tyckte jag och somnade om efter en stund!

 

Lite övrigt då...

 

Skitväder vill jag säga.. det små regnar lite och ser allmänt skittråkigt ut.... bläää.

 

Och nu är det inte långt kvar tills 1 advent!! Längtar väldigt mycket. Nu vill jag ha julmys! Men ska inte börja ta fram ljusstakarna och gardinerna före. Får hålla mig lite till.

Hoppas vi får en vit härlig jul med jätte mycket snö!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards