Alla inlägg den 10 november 2010

Av Marie - 10 november 2010 13:36

 

Hej på er...

Nu var det några dagar sen sist!

Största anlednige till det är att min kära sambo gjorde det klassiska felet att dricka grogg vid datan.....hmm.. ja och hur slutade det. Jo han kom åt glaset och spillde ut en del över tangentbordet haha min lilla klant! Så flera knappar slutade fungera. Men nu har vi lånat Mickes gamla tangentbord så nu kan man skriva igen. =)

 

Vad har hänt sen sist då....

I fredags käkade vi middag hemma hos mina föräldrar samt med 2 av mina bröder. Det var riktigt mysigt. =)

Sen gick vi hem och kollade på idol. Surt som fan att Geir åkte ut.....

Visst han är gammal om man jämnför med dom andra, men sjunga kan han och det är väl det som räknas?!

Men min favorit är kvar och det är jag glad för!! Nu håller jag alla tummar, fingrar och tår för att han ska ta hem allt sen! Och vem kan det vara? Jo JAY såklart!!

Han är så otroligt bra, och när han sjöng låten som han tillägnade sin fru...så rann tårarna på mig...åhh det var så fint!

Jag lyssnade på texten och förstod verkligen hur han har det utan henne..

Grymt säger jag bara!

 

På lördagen så åkte jag och mina killar in till stan för att gå runt lite. Det var också super mysigt. Vi gick runt på Medis, Centralen och runt Hötorget. Och självklart så åkte vi en massa tåg som min äldsta son säger haha, han är helt galen i tunnelbanan. Så vi fick ju såklart åka mycket sånt. Men det gör inget, vad gör man inte för sina barn! <3

 

Sen senare så var det dax att åka till kyrkogården för att tända lite ljus.... Sorgligt och tufft var det eftersom mormor gick bort för inte så länge sen...

Ända sen min underbara nallebjörn till Morfar som gick bort för 10 år sedan så har vi  åkt varje år  till kyrkogårde för att tända ljus på hans grav under den här helgen och mormor har ju alltid varit med och satt ljus...

Men nu helt plötsligt så skulle man tända ljus för båda... USCH vad det är jobbigt att förlora någon...... det gör såå ont....

Men otroligt vackert var det med alla fina ljus som brann för dom! <3

Sen gick jag och Mattias till minneslunden som vi också gör varje år vid speciella tillfällen och tänder ljus för hans mamma/min svärmor som gick bort åt helvete för tidigt....

Det finns nog ingen vackrare minnseslund än de vid Gustavsbergs kyrkogård under all helgona helgen.. Den är så otroligt vacker med en liten bergvägg bakom där folk sätter ljus. Den lyser upp så fint..

 

Lite övrigt...

 

Igår var det tråkigt väder.. blåsigt och snöblandat regn hela dagen.. Så det blev en hemma dag bara. Men jag fick hem min klänning och min poloklänning och dom passade skit bra så det värmde lite. =)

 

Idag är det bättre väder, skönt!

Längtar tills ikväll då jag ska hem till Veronika och slinga håret!!

Det var länge sen sist nu!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards