Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Krossat hjärta igen...

Av Marie - 12 november 2010 20:13

  

Den här dagen började bra... jag var glad och lycklig som vanligt, men det ändrades ganska fort framåt eftermiddagen....

Min Älskade katt Mizzan skulle till vetrinären klockan 14 idag, för hon har varken ätit eller druckit ordentligt på flera dagar.... och betedde sig lite konstigt... hon höll sig undan och låg och sov mest...

Och då blir man ju otroligt orolig!!

Hon bodde hos mina föräldrar, så mamma ringde vetrinären och fick en tid..

Jag gosade med henne och hon spann, men man märkte att något inte var som det brukar vara... Mitt hjärta stannade nästan när mamma och Ida åkte iväg med henne... jag kunde ju inte följa med eftersom jag måste ju ta hand om mina små barn.

Jag pussade Mizzan och sa att jag älskar dig och att du måste se till att komma hem igen..

Det sista jag sa till mamma innan dom åkte var: Lova att du kommer hem med Mizzan igen.. och att hon lever!

Tårarna började rinna, för på något sätt så visste jag att jag aldrig mer skulle få se min vackra Sötnos.. Men jag ville inte tänka så...

Jag skickade ett mess till mamma vid halv 3 tiden och frågade hur det gick, då hade dom tagit prover och nu skulle hon in på röntgen!

Mamma skulle höra av sig sen..

Nervös och orolig... och tiden gick....

Jag fasade för att mamma skulle ringa och säga att Mizzan aldrig skulle få komma hem igen.

Och mycket riktigt.. mamma ringer vid halv 4 och jag förstod direkt..mamma var ledsen..

 

Hon sa att Mizzan kommer inte hem igen.. då brast det, tårarna började rinna!

Mamma förklarade att Mizzan var jätte sjuk... Min älskade katt hade bland annat cancer och hela buken var vattenfylld...

Jag trodde jag skulle dö!

Många tycker säkert: Men vadå! Det är ju bara en katt!

Men NEJ för mig var hon inte bara en katt...

Jag älskade henne av hela mitt hjärta och gör det än!

Hon var ju en del av familjen, en familjemedlem! Som funnits där i ganska precis 11 underbara år...

Så otroligt fin, helt underbar, dom finaste färgerna en katt kan ha..

Tack Älskade Ida för att Du var hos Mizzan!

 

Man säger ju att en olycka sällan kommer ensam... Brukar oftast komma 3 st..

Först sålde Mormor sitt hus ute på Saltarö, där jag och mina bröder mer eller mindre är uppväxta. Vi har haft så otroligt kul där så det var otroligt sorgset när det såldes... men Mormor hade ju köpt en lägenhet istället och det viktigaste var ju att hon skulle må bättre!

Lättare att ta hand om en lägenhet än ett stort hus + gäststuga med skogstomt när man börjar bli äldre..

Men det var en olycka....

 

Nästa var när Min Kära Mormor gick bort nu den 30 Juli.... <3

Saknar Dig....

 

Det var 2 saker..

Och nu idag lämnade Mizzan oss.....

Det var 3 jobbiga saker detta år....

 

Jag säger tack och lov för att man har barn, då kan man inte deppa ihop totalt.

 

VILA I FRID ÄLSKADE MIZZAN

JAG ÄLSKAR DIG <3

 

MIZZAN

12/11-2010

  

  

 

Den här bilden är tagen minuterna innan hon ska åka....

Hon ser så sorgsen ut mitt lilla Hjärta....

 
 
Ingen bild

gotland:D

12 november 2010 21:48

de e aldrig bara en katt... de e en familje medlem.. våran store kissa gick ju bort för 1 å ett halvt år sen å de va en stor sorg :(... kram på dig gumman

 
Ingen bild

Marie

16 november 2010 12:32

Nej det är ju inte det.. ja det blir ju en familjemedlem. Så det är aldrig lätt när ens djur går bort heller... Usch det känns jätte jobbigt! Åh förstår det, man fäster sig vid sina djur! Tack vännen och kram tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 24 februari 2011 12:52

  Nu måste jag skriva av mig lite igen.... Är en aning förbannad och irriterad kan man säga! Jag har en stor önskan just nu och det är att jag önskar och hoppas innerligt att Gotlandsfärjan som går ikväll vid 21 tiden, blir ståendes kvar i ha...

Av Marie - 24 februari 2011 09:15

  Mysigt besök   Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här.. Så nu blir det ännu ett blandat inlägg. Förra torsdagen så kom Mattias pappa upp till oss, jätte mysigt! Han skulle bo hos oss ända till söndag. Under dom dagarna som han var...

Av Marie - 13 februari 2011 19:25

  Söndag kväll... Även den här helgen försvann fort! Fint väder har det varit idag iaf och temperaturen har legat på flera minus. Men det har inte snöat eller blåst idag och det är jag tacksam för. Börjar bli väldigt trött på all snö nu. Det så...

Av Marie - 12 februari 2011 19:11

  Den här dagen bjöd på lite shopping i Nacka Forum, tillsammans med William, Mor, Far och Magnus. Det var väldigt trevligt! Jag hade nämligen fått order av Mattias att inte vara hemma idag för att han ville vara hemma själv och städa! Så jag...

Av Marie - 11 februari 2011 20:56

  Den här dagen gick fort och vips så blev det kväller. Och det har snöat till och från hela dagen... usch! Tycker verkligen att det räcker med snö nu. Det är hur mycket snö som helst... Tycker att den här snön kunde komma om 2.5 vecka istället hih...

Ovido - Quiz & Flashcards